torsdag 1 mars 2012

Läsarfråga

Jag har fått en läsarfråga på min blogg. Hon frågar om jag har något tips på vad man kan ha på väggen ovanför en Hemnesbyrå som är 162 cm lång från IKEA. Byrån är vit och golvet är grått. Tapeterna är ljusa med blommor på. Det är i en stor hall som kommer användas mycket. Spegel finns på väggen till höger om byrån. Jag börjar med att visa en bild på byrån så alla vet hur den ser ut. Jag ska nedan ge lite tips på hur man kan göra. Jag ger även länkar vid varje bild var man kan köpa dessa.




















Jag tänker att på byrån kan man ha en vit lampfot. Denna kommer från Fridas gård. Till den en vit lampskärm som visas på bilden nedan.
















Lampskärm med broderi från Alvas hus.

















På byrån tänker jag mej en stor Murgröna. Denna kommer från Plantagen















Till Murgrönan ovan passar denna kruka som kommer från Åhléns.














Om man vill går det även att ha ett par vita träljusstakar på byrån. Dessa kommer från Fridas gård.

















Det går att ha endast bordslampan och den stora växten på byrån utan att det blir tomt på väggen eftersom de kommer upp en bit på väggen också och tar lite plats. Om man vill kan man sätta upp en tavellist eller hylla ovanför byrån, som kommer på bilderna nedan.








Den här tavellisten kommer från IKEA och heter Ribba.











Hyllan Ekby Hemnes/Ekby Stilig kommer från IKEA.











På tavellisten/hyllan tycker jag det är fint med en liten murgröna som hänger ner över kanten. Denna kommer från Euroflorist.













På tavellisten kan denna klocka vara fin att ha. Det är alltid bra att ha koll på tiden när är i hallen och ska iväg. Denna klocka kommer från Fridas gård. Den går även att ha stående på byrån om man inte vill ha någon hylla.













På tavellisten/hyllan är det fint att flera olika storlekar på ramar. I ramarna kan man sätta in svartvita foton på familj, släkt och vänner. Denna ram heter Ribba och kommer från IKEA










På tavellisten/hyllan är det fint med ljus. Dessa ljusen kommer från Fridas gård.
















Dessa fina doftljus passar också bra på tavellisten/hyllan. Dessa kommer från Fridas gård.











Om man inte vill ha en tavellist eller hylla ovanför byrån så kommer några andra förslag nedan.


Detta hjärta i trä med texten "Välkommen" kommer från Presenten. Den finns även utan texten, men jag tycker det passar bra i en hall med det. Antingen har man hjärtat hängande på väggen som det är, eller så kan man pyssla lite och sätta dit ett papper bakom med svartvita foton på familjen inuti hjärtat.









Om man inte vill ha hjärtat på bilden ovan kan man istället ha denna som ram heter Virserum och kommer från IKEA. I ramen tänkte jag att postern på bilden under ska sitta.











Denna poster kommer från inreda.com. Det går att välja på poster eller canvas. Den finns även i flera färger. Jag valde en poster så man använder ramen på bilden ovanför och då får en vit kant runt postern. Man beställer en personlig med sitt familjenamn på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar